fredag, januari 15

2a dosen svinisvaccin

Igår fick Alfons sin 2a dos svinisvaccin. Så vi har inte sovit så himla gott inatt. Nu sover han sött i soffan igen. Kommer ni ihåg vad mysigt det var? När man var liten och sjuk, man fick ligga på soffan och se på film och slöa medans mamma passade upp på en.
Fast så minns jag en gång, då jag antagligen började bli för stor för att bli uppassad på. Mamma och Pappa gick till jobbet båda två, det var inte alls lika kul att vara sjuk ensam hemma. Mamma guidade mig genom lunchen bestående av kokt ägg på knäckemacka med kaviar. Mmm, det var gott. Varmt ägg på mackan så smöret smälte lite grann. Och vad stor jag kände mig. Ändå kan jag inte varit mer än nio för vi flyttade ifrån det huset när jag skulle fylla tio. Nåväl, nog om mitt minne. Nu ska jag passa på att ta mig en kopp kaffi och slå en pingel till Jess och prata bort en liten stund innan Lilleman vaknar och vill vara uppassad igen.
Tjing..
Posted by Picasa

1 kommentar:

Magnusen sa...

Snygg din blogg har blivit. Jag minns också tiden då jag låg i soffan å mös med filt till en film.
Det var igår så det vore konstigt om jag inte mindes det.
Jag växer då aldrig upp!
PS varmt ägg på mackan e niiiiiice

http://www.gratispremium.com/?ref=153865