torsdag, augusti 13

Ge barnen socker!!


Morrn Morrn!

Nu är vi på ön, Alfons och jag. Alfons kryper, så gott han kan, runt på golv och gräsmattor. Käkar gräs och grus och en himla massa mat. Fick gå upp okristligt tidigt imorse, före sex, för att ge honom välling igen. Innan dess krävde han en omgång vid tolvsnåret.. Vi pratar om pojken som brukade äta vid åtta, sen sov han till sex halv sjutiden.
Nåja..
Det går väl an, men jag blir så trött bara. En trött Sara ger en Sara som har ont. I huden på något skumt sätt. Eller, inte bara huden, hela kroppen blir superkänslig. Det kostar på att bli äldre. Imorrn blir jag 29 år.. Pust..

Nä, nu vill jag ut i solen igen.. Kram på er!


Just ja, kolla in det nya klippet med Alfons i huvudrollen --->


I ett obevakat ögonblick i bilkön (till färjan i nynäshamn) hade min familj matat Lilleman med glass. Magnum Strawberry nånting hette den och var en riktig goding som ni ser..

Resultatet blev:
Först- en superglad bebis,
Lite senare- En bebis med Brainfreeze (chansar jag på den plötsliga gråtattacken),
Ännu senare- En hyperaktiv bebis som absolut inte tyckte att sova var en bra ide' vilket i sig resulterade i att hans mamma fick sitta och vyssja och leka hela båtresan istället för att virka enorma mängder på sin sjal.


Påminnesnotering till oss alla: Ge inte godis, glass eller annat supersockrigt till barn på resor man själv tänk ta det lite lugnt på.

2 kommentarer:

Batte1702 sa...

HAHAHAHAHAHAHAHAHA jag dööör vilket kort....

Daniel sa...

Så söööt!

Å 29 e INGENTING, bara barnet!

http://www.gratispremium.com/?ref=153865