fredag, februari 26

Spontanshopping!

Jag är ganska nyss hemkommen från lite spontanshopping. Den bästa sorten, eller hur?!
Det blev en kasse garn (som nästan inte alls var spontaninköpt) och flera kassar kläder till Alfons.
Alfons, som hade så fantastiskt roligt på kupolen med Jessicas son, "Goseörat"/ "Lilla C", Casper!
Casper är ju stora killen för Alfons. En kille man ser upp till och försöker vara som. När Casper sprang iväg hakade Alfons på, fnittrandes. Aldeles rödrosig om kinderna blev han av allt spring. Han var så lycklig när han fick ränna runt helt fritt (nästan) med sina tjocka vinterkängor och hjulbenta springstil.
Fnittrandes!! Tänk er lilla lilla kotten fnittrandes. Oj och åh, vad lyckligt ett mammahjärta blir av att se sån glädje. Stora pojken! Han fick en hel del kommentarer om sin gullighet kan jag lova. Kupolen var nänligen fullt med sportlovsfolk och andra som likt mig precis fått en gó lön som bränns i fickan.. :)

Det mesta av garnet skall bli mössor hade jag tänkt, det regnbågsfärgade funderar jag på ännu vad det ska bli. Det var så mjukt och skönt och bara skuttade fram och tillbaka för att fånga min gunst. Ett garn som kämpar så hårt för lite uppmärksamhet kan man inte ignorera. Så nu bor nystanet hemma hos mig tills jag kommer på ett trevligt ändamål.

Kläder i storlek 86 från polarn och pyret, h&m och lindex. Lite smått och gott. Bara för att.



Posted by Picasa

Inga kommentarer:

http://www.gratispremium.com/?ref=153865