onsdag, februari 24

Vårsol och mössor med OSstyle..

..Tårtan..


Här sitter vi, Alfons och jag och lyssnar på The Fame-Monster med Lady Gaga. Solen skiner in genom fönstren och visar hur dammigt det är här. Och hur smutsiga fönster vi har. Jag gjorde nyss ett försök till uppröjning. Alfons gillade inte idèn och rev fram exakt alla leksaker igen. Leksakslådor ska visst vara tomma och golven ska vara fulla. Någon som känner sig hågad till att komma hit och göra storstädning medans jag och Alfons går ut i solen på promenad??!

Os-mössa nummer tre börjar ta form, modell lite mindre. Jag tror den här kommer bli grymt snygg, jag bara älskar färgkombinationen. När jag stog i garnaffärn och tittade på garnen var för sig funderade jag starkt på om det skulle bli fint.
Färgerna var ganska intetsägande. Men nu, när man virkar ihop dom, vaknar dom till liv!
Den bleka ljusblå börjar skimra, blänka och berätta hemlisar. Och om jag inte hör helt fel så tycker jag mig höra att den sjunger också, lovar en kommande vår. Jag drömmer mig bort till "min" steniga strandremsa på ön. Där vill jag testa virka. Höra på havet, vinden, naturen.. Borde bli fina mössor eller sjalar i den miljön.

Mössan

Nu ska jag göra ett till försök till uppröjning, se om jag hinner dammsuga den här gången , innan han river fram allt igen. Om någon vill ut på promenad med oss i eftermiddag får ni gärna hojta till. Måste ut i solen!

Kram



Posted by Picasa

1 kommentar:

Emilia sa...

inte ETT ord om att jag faktiskt var på ditt kalas! Hrmpf!

http://www.gratispremium.com/?ref=153865