tisdag, september 8

Fridag

Hej Hej Hallå..
*Varning. Jag har tyvärr ingen rolig anekdot i skallen, bara småtorrt berättande.

Idag har vi en ledig dag.. Jag och Alfons.
Jobbade i helgen och igår var vi på Öppna förskolan för första gången. Tillsammans med Linda, lilla Lova och Hannah och lilla Leo. Två mammor med barn från vår föräldragrupp. Det var riktigt trevligt!
Trevliga lokaler här på bullermyren, längtar efter pysselrummet, fast det dröjer väl ändå flera år innan Alfons vill pyssla, eller? Nästa gång ska jag nog gå in där och kika vad som finns för pyssel, det finns säkert något för mammor också, hehe. Sen hade dom dessutom ett "loppisrum", väldigt bra ide om jag får säga det själv. Man tar dit en låda med bebiskläder man vill sälja och har man tur så får man något sålt. Eller så kan man gå och kika och fynda själv, vilket jag tänker göra nästa gång jag kommer dit.
Öppna förskolan var en mycket bra ide!
Alfons verkade tycka att det var spännande att se och möte så mycket mammor, barn och leksaker. Helt oblygt kröp han fram och glodde på folk. :)
Efter sångstunden bara slocknade han, morgonvilan hade han ju hoppat över så han var helt slut innan vi ens kom dit. Så efter en halvtimme- timmes lek så var det färdigt helt enkelt. Då tog vi en promenad runt sportfältet. Vad skoj att vi tillslut fick lite kontakt ändå, i föräldragruppen menar jag.

Men men, det var gårdagen det, idag ska vi nog ta det lugnt, om jag orkar. Alfons är vildare än Vilda bebin tycker jag. Så för att få någon frid så blir det antagligen en promenad senare.

Hu, vilket lamt inlägg det blev.

Men just ja, måste berätta att Alfons nu hittat sin tingeling om vi säger så. Häromkvällen på skötbordet så bytte han helt sonika ut sina snurra-runt-försöka-slingra-sig-bort-bort mot pilla-tingeling-och-bara-stirra. Hehe, sött sött..

1 kommentar:

mormor,mamma. sa...

Nu är det dax för en ljud och bild sejour av Alfons.Vi har ju passerat 9 mån.strecket-grattis i efterskott-och alla läsare är vådligt nyfikna på hur Alfons ser ut, vad han säger och HUUUR vild han egentligen är.Uppdatering tack.( mormor)

http://www.gratispremium.com/?ref=153865