måndag, september 28

Morrn Morrn!!

Allt väl med er idag? Här är allt finfint. Jag har redan lyckats städa av på toa.

Ni förstår nog inte riktigt hur eftersatt städningen är/har varit/kommer fortsätta vara (?) här. När man är ensam med Alfons finns verkligen ingen tid över nu för tiden. Den små stunderna han sover hinner man inte mycket på, en snabb dusch eller en kopp kaffi kanske. Om man har riktigt med tur.
På helgerna när JoCke är ledig brukar jag jobba så det finns inte mycket tid eller ork heller för den delen över till städ, det finns knappt ork till matlagning heller. För att inte tala om hur många filmer det bara halvses här nu för tiden.
Tid är en bristvara. Eller nej, det är inte sant. Det finns gott om tid men den går åt till mycket bättre saker än städning. Som att leka med Alfons.
Han är snart tio månader, det är nästan ett helt ÅR! Förstår ni vad tiden gått fort?! Han är så STOR! Häromdagen var jag på jakt efter några kläder som eventuellt skulle passa till honom nu och kollade därmed i skåpen där jag systematiskt lagt (kastat) in allt som inte behövs just nu. Hittade några strumpor där. Det var ändå inte hans första strumpor utan några någonstans mittemellan då och nu. Jisses, vad små dom var. Så pluttiga och då har ändå inte Alfons särskilt stora fötter vad jag vet.
Han har växt så mycket och ändå är han så liten. Nu når han saker som ligger nära kanten på köksbordet. Det var inte såå länge sen han knappt nådde så han kunde ställa sig mot soffan.

Ja, det jag egentligen vill komma fram till är väl kanske att vi försöker ta till vara på tiden, för ett tu tre är han så stor att han inte längre vill mysa en stund innan han somnar eller leka "nu-tar-jag-dig" genom hela lägenheten.

Hej Hej.

PS. Nu kan jag inte hålla mig längre, det blir antagligen ett besök i garnaffärn idag. svart, vitt, grått, lila och förhoppningsvis något mer som fångar mitt hjärta. :) DS.

Inga kommentarer:

http://www.gratispremium.com/?ref=153865