torsdag, november 26

Dagen i ord

Idag tog Alfons och jag en promenad till garnaffären, där blev jag upplyst! Jag skulle ju köpa alpacka (trots att min bror avrådde mig då man tydligen måste döda laman för att få garnet. Hoppas någon blev mätt på kuppen. I vilket fall,) Gudars!! Vilket gött garn. Jag ser verkligen fram emot att få göra något av det och sedan känna mjukheten mot mig. Jag hoppas lite på en sjal. :)


Sen gick vi hem och började adventspynta. Då jag återigen blev upplyst. Herre min je, det är snart jul. På riktigt! Och Alfons är så stor och glad och busig och alldeles alldeles underbar. Vi hann inte pynta klart, kanske för att vi lekte lite Följa John möter Tittut och vi skrattade väldigt högt båda två. Tänk att han kan tänka ut lite bus aldeles själv.
Då insåg jag att julen snart är här och attans vad lycklig jag är, som har det så bra med min lilla underbara familj.

Vidare har vi möblerat om lite här hemma, så Alfons lekhörna känns lite bättre placerad. Nu fattas bara en liten hylla till alla leksaker, kanske någon fin affish till den tomma väggen och sen ser det nog ganska trevligt ut där.

Åh, vad jag älskar att julpynta.. Allt blir så varmt, mysigt och glittrande. Gjorde saffransskorpor igårkvälls förresten, istället för virkningen, eller innan virkningen ska vi säga. Så nu vill jag ha kaffi och en virkning igen.

Inga kommentarer:

http://www.gratispremium.com/?ref=153865