onsdag, november 25

Garnfetishist, javisst..

Jag kan inte hjälpa det.. Hjärtat svämmar över..
Jocke är på hockey och Alfons sover. Jag borde sitta i soffan och virka, sörpla kaffi och se något trevligt på tv. Jag har ju massor av virkprojekt redan. Det är bara dumt av mig att sitta här och snurra runt efter fler virkdrömmar. Borde virka klart den grå mormorsrutan som ska bli en liten julgranstrut som Fröken Elsa tipsade om. Eller virka vidare på mitt stora kuddfodral, eller varför inte, sticka lite på tja, vad det nu ska bli, det återstår att se.
Eller börja göra något av dom saker jag har i huvudet som jag tänke ge bort till jul eller midsommar eller nåt i den stilen. Nu har jag dessutom fått dille på att jag ska lyckas göra ett pepparkakshus a la Crochetra så nu behöver jag dessutom gå ner till garnaffären och köpa lite marks och kattens viva garn, plus mina 50 gram Drops Alpacca som behövs till julkalenderstickningen hos Knit2use jag tänkt ge mig på i år. Inte för att ett besök till garnaffären tar emot att göra, tvärtom. Tänk om jag kommer därifrån med på tok för mycket nu igen.. hehe.. Jag har som ingen plats över här hemma längre. För allt garn.
Jag behöver nog snart ett eget rum..
aahh, oooh.. kan man önska sig ett rum i julklapp?
Posted by Picasa

Inga kommentarer:

http://www.gratispremium.com/?ref=153865