fredag, oktober 23

Pulsvärmare A La GrannyStyle

Här har vi lille Alfons igår. Ni ser, han föredrar att åka framför att gå. (kan absolut inte vara någon ide han ärvt av mig.. eller?!)
Helt plötsligt satt han i vagnen istället för att, som de andra barnen, gå med den.
Kom på att det var väldigt länge sen jag visade upp några alster. Jag har försökt lära mig både reliefmönster och broomsticklace. Personligen tycker jag att jag lyckats riktigt bra. På bilden här har vi prov på alla mina kunskaper (nästan).
(Uppifrån och ner och från vänster till höger.. Relief, relief, broomsticklace (langettvirkning), babytofflor a la Grannystyle, fasta maskor och sist, en närbild på broomsticklacen igen.)
Sist men inte minst ser ni mina nya Pulsvärmare A La GrannyStyle. Alltså, mormorsrutor, eller snarare en enda stor ruta som jag virkat ihop. Eftersom det är en hel del hål naturligt i en ruta så kan man välja fritt var och om man vill sticka ut någon tumme, eller några fingrar någonstans. Jag hade dom senast på mig på en av mina morgonpromenader till jobbet förra helgen. Fem minusgrader. Så till en början hade jag hela handen ganska gömd i den, men när jag var framme på jobbet så låg dom i min väska istället. Det blev för varmt helt enkelt.
Posted by Picasa

1 kommentar:

Klara sa...

Vad fina saker du stickar och virkar! Jag är imponerad.

http://www.gratispremium.com/?ref=153865