fredag, oktober 30

Dagens Loppisfynd!

God Afton gott folk!
Idag har lilla familjen varit på Loppisrunda igen. DET var så länge sen att jag inte vet när det var. Idag fick jag fynda lite böcker och tre "ganska hemliga paket" och stickor. De ganska hemliga paketen är alltså en liten påse eller låda med lite smått och gott i för en billig peng. Såna finner jag väldigt intressanta, man ser ju lite vad som finns i. Men man vet inte exakt. Nästan som lite julafton när man kommer hem och får öppna paketen och kika närmare. :)

Mina bestod av:

  • En hel påse giftsvampar, lingonris och tomtar att dekorera julljusstaken och blomkrukorna med, endast 3 kronor! Det är vad jag kallar fynd! :)
  • Garn! i svart och lite grått, skön kvalite, kommer nog bli en grytlapp eller något djur vad det lider. 8 kronor!
  • Den sista var verkligen en hemlig låda, den var igentejpad men jag såg tomterött garn i botten så jag slog till, i den fanns även en bit bollfrans (som tydligen är väldans inne just nu?) och 1,5 meter vanlig frans. Har ingen aning om vad jag ska hitta på med fransen, en hula-hula-kjol till ett djur kanske?!


Stickorna var två till antalet, jag såg flera som jag ville ha men då var priset hutlöst istället. Går man på loppis vill man fynda, inte köpa stickor för 50 kronor paret. Även om dom är i storlek 10.
Istället köpte jag trä(bambu?)stickor i storlek 8 för bara 15 kronor. Mycket bättre tycker jag. Visserligen har jag redan stickor i 8 men jag har suktat efter att få känna hur det känns att arbeta med trästickor så jag kunde inte motstå dom helt enkelt.
De andra stickorna jag slog till på ser ni på bilden här nedan, eller rättare sagt, förpackingen ser ni. Först trodde jag att det var rundstickor men det är alltså två stickor med en "slang" på och så slutar dom med en knapplikande pryl. Ska googla strax och se om jag kan finna för information om sådana ting. Det står på tyska på förpackningen så det är inte mycket jag förstår. Förutom


Warum stricken immer mehr Frauen mit
IMRA-FLEX
PERLON-stricknadeln?



För det bara måste betyda: Varför stickar inte frun med IMRA-FLEX PERLON stickorna?




Alfons

Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Varför stickar alltid fler kvinnor med perlon osv...
Heja Sara!!!
moster Eva

Anonym sa...

Jag har asmycket stickor och restgarn! Kom hit och ta!!
Eva, igen

http://www.gratispremium.com/?ref=153865