onsdag, oktober 7

Viktras och penicillin

Joachim har fått penicillin mot bakterier. De vet inte riktigt exakt vad han har men bakterier var det sa dom, så nu knaprar han kåvepenin.

Alfons och jag har varit iväg på vägning idag. För mig alltså.
Minus 1,1 kilo den här veckan. Det ger den totala viktnedgången av otroliga 14,4 kilo!!!
Jag börjar nu fundera fram ett delmål. Vet inte, med det borde nästan gå. Att vara tillbaka på samma vikt som innan graviditeten före nyår. Det är nästan 10 kilo kvar dit. På ett ungefär..
Jissus! Jesus!! 25 tunga kilon. Nästan alla kom efter att Alfons ploppat ut. Finns det fler kroppar som min där ute?

Fast om jag då lyckas komma tillbaka dit så är jag ju superbra! Upp och ner 25 kilo på ett år. (Framtida boktitel?!) Fast jag är superbra redan nu. (Viskar min hjärna att jag borde tillägga, så att ni inte förstår exakt hur dålig självbild/självkänsla/självförtroende jag har)
Jag är ju det. Superb! Det borde jag veta och säga till mig själv varje dag. Det borde ni också. Säga till er själva alltså.

1 kommentar:

mom sa...

du är alldeles suverän speciellt superb kära min älskade dotter.

http://www.gratispremium.com/?ref=153865