tisdag, december 8

Besök och traderafynd

Hej Hej, nu ska här bloggas gott folk. Jag har nämligen fått hård kritik över att jag slutat blogga.
Eller hård och hård..
Det nämndes lite i förbifarten sådär. (Han verkade inte ens överdrivet upprörd.) Magnus var nämligen här på fika idag. Förmiddagsfika, fast jag tror att taxen Casper, hans goa voffe fick mer fika än husse.

För Casper blev självklart tokig i allt garn bakom soffan (men vem kan klandra honom?!). Plus att han blev kär i Alfons nallar och blev på befruktningshumör. Eller så försökte han få oss alla att förstå att han minsann är kungen på täppan. För att vi skulle slippa små taxbebisar om en tid så fick Magnus muta med kakor mest hela tiden.

Det var ruggigt trevligt med lite fikabesök, i vilket fall. Jag borde bjuda på kaffi (eller lakritste) oftare.

Efter att jag tackat herrarna adjö för denna gång blev det lunch, korv o potatis. Riktig gourmetföda minsann. Det tyckte Alfons iallafall. Eftermiddagspromenaden gick till mitt traderafynd, en bok med titeln MIN STORA HOBBY VIRKA OCH STICKA. Jag lyckades nämligen buda hem från en säljare i grannkvarteret. Det ni!
Eftersom buden gick upp ända till en krona och att jag nu slapp frakten gör det hela till ett fantastiskt fynd, inte sant.
Sen traskade vi vidare i gråvädret, Alfons och jag. Med Jessica i luren gick en timme väldans kvickt. Jag borde ha henne med mig på varje promenad. Gudars vad lätt det skulle gå då..

Inga kommentarer:

http://www.gratispremium.com/?ref=153865