tisdag, december 22

Julfriden fortsätter. JULGODIS

Är det bara jag som gillar årets julkalender förresten? Jättesöt och fyndig med trevliga sånger och underbara karaktärer. Det enda jag sörjer är att Anna Flabet bara var med i några avsnitt. På tok för några tycker jag.
Annars sitter jag här helt allena. Ingen liten kotte som leker, snubblar och vill kakka (smaka, äta osv.) För han är nämligen hos farmor och farfar idag. Jag ska jobba! :) För det är jag superglad, jag har stora förhoppningar på att det kommer bli mycket att göra. Och då är det superkul att jobba. Fast nu kom jag på en eventuell smolkning i bägaren. Tänk om jag typ får stå i kassan. Då blir det nog mindre kul men säkert väldigt roligt ändå. Det bästa är att stå på board. Det är där man gör alla burgare för er som inte vet. Där jag stått mest hela tiden, ett tag där var jag ju ruggigt trött på att stå där men nu, Nu är det underbart roligt igen.


Igår gjorde jag knäck. Wienernougat och knäck. Plus att jag nästan gjorde klart mozartkulorna och konfektrullarna. Det tog sin lilla tid, men det var skoj. Lite vit choklad ringlad ovanpå så e de klartt!



Hela dagen igår var jag och Alfons på kupolen. Handlade så jag storknade, nästan. Så när vi skulle gå till Jockes jobb lagom till han slutade för att lifta med honom hem så var det så fullt med kassar och prylar att det knappt gick. Kände mig som en baglady ungefär. En väldigt frusen baglady. (Note to self, skaffa ullsulor till skorna.)



Sådärja, nu har vi alla fått en update på min härliga julefrid. Nu ska här duschas och sen ska jag ladda upp för jobbet.

God fortsättning!

2 kommentarer:

mom sa...

Jag kan meddela att dina julegodis var supergoda-snart slut kl 1435 juledag-Nougat reserverade pappa och jag för oss själva.Tack tack mmmmm.Skall strax inviga MIN NYA SYMASKIN...De ni -det trodde ingen att jag skulle få och dessytom bli så glad för.Pappa har visserligen pratat om symaskin o att man egentligen bara behöver rak-ozick zack oback.Att en symaskin inte behöver vara så avancerad egentligen.Men jag har inte fattat att det var en sån julklapp jag skulle få.Så nu kan jag lappa o laga med maskin istället för hand som jag gjort de sista åren.JIPPIE JAJIII-vilken lättnad och tackar gör jag även dig Sara och Jocke för ert deltagande i olika versioner till mitt nya intåg i symaskinsförarnas förening .Kramar mom.

Magnusen sa...

Du verkar ha en GOD FORTSÄTTNING iallafall. Jag vill också ha gott. Kanske kan baka lite ikväll.
Har köpt lite zombiefilmer på bluray. Avis?

http://www.gratispremium.com/?ref=153865