söndag, juni 21

Akuten på midsommar



Hej hej, måndag igen. Alfons sover, och gissa vad?! Japp, jag sörplar kaffi. Funderar på om vi ska orka oss iväg och hämta mitt armband till P&L idag. Inatt har Alfons frisknat till ganska mycket, istället har min hals börjat protestera rejält. Både jag och Jocke ska väl till och bli sjuka nu lagom till festivalen förstår jag. Vill inte!! Påminn mig om att jag ska upplysa folk som väntar barn att det är nu sjukperioderna börjar. Det känns som att vi är sjuka stup i kvarten nu. Hur länge håller det i tror ni?

I lördags var vi på akuten.. Nu ska ni få möjligheten att välja historia, en lång eller en kort? Berätta gärna vilken ni valde att läsa sen. :)

Långa versionen: Det började med lite krasslighet, lite gnäll som snart blev mer gnäll. Snart var det ett faktum, Alfons hade blivit förkyld. Han hostade och grät och mådde allmänt dåligt antar jag, eftersom han inte alls var den vanliga trevliga och glada bebisen. Lite alvedon så ska det snart vara bra tänkte vi. Men när han började pipa och rossla och väsa när han andades tyckte vi att vi åtminstone kunde ringa sjukvårdsrådgivningen, dom tyckte det kanske kunde vara krupp så de tyckte vi skulle åka in på akuten. Efter en hel del snurrande med packning och snabbmat och tankning var vi tillslut på väg. Väl där fick vi vänta en stund, såklart. Men inte så länge som jag hade trott. Läkaren undersökte en Alfons som på något mirakulöst sätt helt plötsligt inte alls verkade så sjuk längre, typiskt. Men efter lite funderan så bestämdes det att han skulle få en kruppbehandling, som består i inandning av adrenalin två gånger och en dryck med några piller i, vad pillrena var har jag glömt bort. I vilket fall så verkade han andas en hel del bättre när vi åkte hem.


Korta versionen:
Alfons hade lite jobbigt att andas så vi åkte till doktorn. Där fick han medicin, sen åkte vi hem. Nu är Alfons i princip frisk, jag och Jocke är sjuka.

Tjo..

PS. Ni har väl sett min Zombiebebis bland de senaste Youtubeklippen?? DS

Posted by Picasa

Inga kommentarer:

http://www.gratispremium.com/?ref=153865