torsdag, juni 11

Morgonsvammel och Kalasbilder!

Morrn Morrn!!
Torsdag redan. Konstigt vad förvånad jag är vecka efter vecka, över att tiden går så snabbt. Nåväl. Infrysningen av maten gick kvickt igår tack vare Samarbete. Isäng kom vi strax före tolv och jag fick sova väldigt bra.
Ända tills tja, vad ska vi chansa på, fyratiden kanske då Alfons ville ha något i magen igen. Efter mycket tuttande, snuttande och strax därpå bökande, bufflande, gnällande och ett antal nappinpluttningar insåg jag att han ville ha mer. Mat i magen alltså. Mina tuttar är inte nog, inte ens nattetid. Jag har märkt att trenden pekat åt det hållet ett tag, men någonstans hoppats att han skulle ta sitt förnuft till fånga och helt enkelt Aldrig bli stor.
Men det kommer han bli, lika bra jag inser faktum.
Igårkvälls när han låg och tuttade kom Jocke med Flaskan varpå Alfons superglatt släppte taget om tutten och sträckte sig efter vällingen istället. (*sorg*)
Efter han fått lite mer mat i magen och ett blöjbyte tyckte Alfons att han lika gärna kunde vara vaken och leka lite istället. Jag hade plan på att sova vidare, men icke, då började Hostan. Jag har haft den i några dagar nu, hmm. Var i hela friden har jag fått den ifrån? Den påminner mig om mina rökardagar, då jag varje morgon fick sitta och hosta och harkla en go stund innan det släppte. Fast den här är värre, den river sönder halsen och lungorna. Känns det som. (Är det inte bättre på måndag ska jag nog ringa doktorn, irriterande. )
Så jag tog med mig Alfons upp, drack en kopp te och kollade på History channel HD, jisses vilket bra program. Om Edinburgs undre värld, hehe, så nu vill jag åka dit också. Kolla i alla grottor och gångar som finns bara någon meter under själva staden, häftigt.
Nu får det vara nog med morgonsvammel, dax för de utlovade bilderna från
Alexandras LekisAvslutningsKalas
Kalaset i bilder
Posted by Picasa

1 kommentar:

Neijlice sa...

Jag blir alltid så fascinerad av såna program :)
Hur länge har du varit rökfri nu? Vad duktig du är som lyckats sluta :)

http://www.gratispremium.com/?ref=153865