fredag, juni 12

Mammas mat! och Zombiefilmtajm!

Nu har jag varit en god husmor och lagat mat i flera timmar. Det var tur mina grabbar gillade steken, annars hade jag blivit lite småsur. Alfons blev till och med själanöjd med sin mat, smask sa de, så satt han där likt ett ljus och bara ville ha mer.

Mamma kan laga mat hon, tänkte nog vi allihop, hehe.


Tänk, det är ju nu det börjas.

Jag tränar in honom på de smaker jag gillar och använder. Min mat kommer alltid smaka lite bättre än andras. Har någon annan gjort mat så kommer det kännas som att något fattas. Från och med nu kommer Min mat Alltid vara godast!

Wihoo, äntligen får jag vara bäst på något!

För visst är det så? Att mammas mat alltid är godast, det är väl inte bara jag som tänker och känner så? Åtminstone vad det gäller viss mat. Som min mammas stek, mmm, mummma... Eller hennes franska potatissallad. Eller, allt hon gör med kött blir supergott. Min mamma hon kan hon. Och jag hoppas att Alfons kommer tänka precis så när han blir lite större.



Åååhhh, äntligen!! *fnitter, fnitter* Likt ett litet barn, sitter jag här och småstudsar av förväntan.


Ikväll är det Äntligen ZOMBIEfilmdags!!

Vi ska se The Zombie diaries, en film jag ännu inte sett. Underbart!! En zombiefilm helt ny för mig, fast den släpptes redan 2007. Antar att den fick dåliga recensioner och så glömde vi bort att den fanns eller något.


Texten på baksidan lyder som följer:

Under 2000-talets första hälft började ett okänt virus spridas i tätbebyggda trakter. Inom några veckor hade det intagit hela planeten - från de minsta byarna till de största städerna. När värden dog kunde viruset återuppväcka kroppen tills den inte längre kunde livnära sig. Snart nog hemsöktes planeten av ett nytt hot - de odöda.



Visst låter det ganska lovande?! En liten recension kommer inom en snar framtid (kanske redan imorgon) att finnas på Jockes blogg. Bjuder filmen på snyggt läskiga zombies och åtminstone ett hyffsat manus så blir jag nöjd.

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Jag älskar Zombies.


Nattinatt!!


1 kommentar:

Daniel sa...

hehh då e två som ÄÄÄLSKA zombies!! hehe

http://www.gratispremium.com/?ref=153865