tisdag, juni 23

Dagens snabba

Vi har traskat idag. Varit på Träffsäkert, vägverkets gratisfestival, Alfons vann en cykelhjälm. Jag fick en svart påse och solskydd till bilen! :)
Vidare fick vi båda en del sol, jag mer än pojken såklart, jag gjorde mitt bästa för att hålla honom i skuggan men lite färg fick han ändå. Men som Jessica och jag funderade på häromdagen, Hur gjorde dom förr? Solen är nog inte lika farlig som solarierna.
Nåväl, när Jocke kom hem gick vi en till promenad, ner för att hämta ut våra armband. Trevligt! Det var jättehärligt att traska med min lilla familj. Min lilla familj och jag.. hihi.. (Ni skulle vara här nu, Allsång på skansen och i vår soffa!! Underbara Joachim!)
Jocke har nu semester, ska inte jobba förrens i augusti, skönt.

Udo, som jag kallar honom, är packad och skall postas imorgon. Det kändes väldigt skumt att packa in honom, får han luft nu? Blir han inte lite väl mosad?! Ja, pingvinen är det jag pratar om alltså, mitt senaste (enda?!) virkverk.

Nu ska vi se klart en film vi började se häromdagen så vi kan lämna tillbaka den. Hej Hej

2 kommentarer:

Cornelia sa...

:o) Jag ser fram emot att träffa pingvinen Udo, dom verkar ju vara rätt tåliga med tanke på var dom bor och så, så han klarar nog resan bra. Jag rapporterar när han har kommit hem :o)

/Cornelia

Cornelia sa...

Nu har Udo kommit hem :o)
Grymt söt! Byteshandel är toppen! Hoppas du är nöjd med stegräknaren.
/Cornelia

http://www.gratispremium.com/?ref=153865